5/26/2016

Kuulumisia

Nyt on leikkausesta kulunut viikko ja kaksi päivää. Miten menee? Täytyy sanoa, että todella hyvin. Alun huonon kokemuksen jälkeen kaikki on mennyt vallan mainiosti.

Eka viikko oli rankin, jaksoin olla ylhäällä noin 30 min-tunnin, jonka jälkeen piti mennä lepäämään samaksi ajaksi. Veikkaan tosin, että se johtui ainakin osittain anemiasta, johon kuuluu väsymys. Eka viikko meni siis pitkälti ihan sängyssä ja syödessä. Eilen jaksoin jo siivota ja touhuta koko päivä. Myös lenkillä olen käynyt koiran kanssa jo. Tosin hitaasti, mutta varmasti.

Samoin minulla on oli jäätävä nälkä koko ajan, jopa mies naureskeli minulle. Minun piti syödä vähintään 2 tunnin välein. En tiedä mistä tuo johtunee, mutta veikkaan myös tähän sitä anemiaa. Keho yritti kertoa, että syö nainen syö! Nyt on nälkäkin jo tasoittunut.

Pystyin nukkumaan osittain kyljeltään jo noin viisi päivää leikkauksen jälkeen. Luulen tämän onnistuvan sen vuoksi, että minulla alahaavat eivät mene kainaloon asti niinkuin monilla. Ne päättyy aika varhain, joten uskon se helpottavan tilannetta. Kirurgi ennen leikkausta sanoikin, että tekee lyhyemmät viillot kuin normaalisti, niin arvet jää piiloon.

Eilen jätin myös kipulääkkeet pois, en koe enää tarvitsevani niitä. Ennen sitä söin buranaa ja pandolia siis säännöllisesti 3xpäivä Rintoihin ei koske edes lenkin jälkeen. Mitään infektion merkkejä ei myöskään ole, tosin minulla on vielä päivä antibioottiakin syötävänä. Välillä jotain pientä tuntemusta on, mutta ei niin paljon, että sitä lääkitsisi. Hauskaa on ollut kun välillä tuntuu, että minun rintojen sisällä olisi jäänyt joki hälytin, joka värisee. Tämä varmaan johtuu sitä kun hermot etsivät uusia ratoja tms. Välillä naureskelen, että lääkäri on vahingossa pudottanut hakulaitteen rintoihini :D

Mitä tulee rintoihin, olen todella tyytyväinen ainakin vielä. Sitähän ei vielä tiedä miten ne tasoittuu. Nyt on kuitenkin omaan silmään juuri hyvät. Ne on ihanat, tosin minusta tuntuu, että ne on kasvanut! Ei ne varmaan ole vaan näyttävät vaan. Nyt tekisi vaan mieli esitellä uusia rintoja kaikille vastaantuleville, tällä hetkellä vain mies on nähnyt ne ja on kyllä ollut todella tyytyväinen.

Ei ole siis tullut mitään identiteettikriisiä niinkuin olen kuullut joillekkin tulleen. Minulle on oikeastaan tapahtunut päinvaiston. Koen vihdoin olevani siinä kropassa, missä minun kuuluisikin olla. Ei siis ole ikävä edellisisä rintoja lainkaan. Huomenna on aika haavahoitajalle. Poistetaan teipit ja vaihdetaan uudet. En ole itse teippeihin koskenut, koska ne ovat hyvin pysyneet paikoillaan eikä eritystä ole ollut. Toivotaan, että ei ole aukileita!

Btw, tätä blogia käy nyt säännöllisesti kurkkimassa useampikin lukija. Jos teillä on jotain postaustoiveita tms. voi niitä laittaa kommenttikenttään. Muutenkin olisi kiva jos laittaisitte jotain kommenttia :)

9 kommenttia:

  1. Kiva että alat toipumaan alun vaikeuksien jälkeen. Minulla tuli tiistaina kaksi viikkoa leikkauksesta ja kävin pari päivää sitten sairaalassa näyttämässä leikkaushaavoja. Otettiin osa tikeistä pois ja vaihdettiin teipit. Oikea rinta vielä erittelee, mutta toistaiseksi vain suihkuttelua ja seurailua. Kyljelläni en ole vielä nukkunut ollenkaan. Selälläänhän tässä on kyllä nukuttu jo vuosikaudet, joten eipä siinä mitään .. :) Koiran kanssa löksun hiljalleen lenkille aika pian leikkauksen jälkeen. Kiva lukea blogiasi, kun ollaan niin samaan ikaan asialla. Olen varovaisen ihastuneena kaupassa jo katsellut kauniita vaatteita. Mutta paras asia tässä on fyysiset seikat, jotka vihdoin on nyt parantuneet. Nyt vaan sitten ihmetellään, kun jopa palelee! Eihän sitä tunnettakaan ole ollut, kun on aina lämpöpatteri kulkenut vatsan yläpuolella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on tosiaan tosi lähekkäin leikkaukset ollut. Itsekin olen jo vähän unelmoinut vaatteista ja uusista ihanista rintaliiiveistä. Oli kyllä hyvä päätös tämä leikkaus komplikaatioista huolimatta.

      Kiitos kommentistasi ja toivottavasti haavat lähtee paranemaan. Itse palasin juuri haavahoitajalta :)

      Poista
    2. Antibioottikuurilla nyt. Sain sen viikonloppuna, vaikka bakteeriviljelyn tulos ei vielä olekaan valmis. Toivottavasti menee tällä ohi. Kuinka sinun toipumisesi etenee?

      Poista
    3. Toivottavasti kuuri auttaa. Itse jouduin myös syömään viikon kuurin, koska se toinen leikkaus lisäsi infektio riskiä sen verran.

      Minulla menee hyvin, haavat on toistaiseksi kiinni (koputtaa puuta) ja elämä alkaa normalisoitua. Tsemppiä sinne!

      Poista
  2. Kiva löytää tuoreita blogeja! Odotan leikkauskutsua julkiselle. Hienoa lukea myös että jollakin on mennyt näinkin hyvin toipuminen.. Tarinasi on samankaltainen kun minulla... olen 23v ja 2 lasta.. joten rinnat roikkuu vielä vähän enemmän..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei,

      Kiva, että olet löytänyt blogiini. Toivottavasti tästä on ollut hyötyä :)

      Poista
  3. On ollut niin kiva lukea näitä postauksiasi! Ja kuvista kiitos.. tietää.vähän miltä.ne jälkeen näyttää.
    Mulla leikataan jollain erikoistekniikalla ilm. Niin leveät? En tiedä �� paranemine ja sen tuomat kivut jännittää eniten.. ��

    VastaaPoista
  4. Kivaa lukea blogiasi, kävin eilen jorvissa kirurgin luona ja nyt odottelen leikkaukseen pääsyä. Jännittää, vaikka itse olen hoitaja ja hoidan paljon leikattuja potilaita.
    Kauniit rinnat sulle tuli, odotan jo innolla omiani :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos! Olen itsekkin hoitaja, mutta kyllä se silti jännitti kummasti :D Mun on pitänytkin tehdä vuosi päivitys, mutta hups unohtunut. Nyt ne vasta nätit onkin!

      Poista