5/05/2016

Esittely

Hei sinä, joka päädyit minun blogiini luultavasti hakemalla googlesta sanoja reduktioplastia, isot rinnat, rintojen pienennys tai jotain muuta kivaa. Tervetuloa!
Päätin aloittaa tällaisen blogin, koska itse harkitessani rintojeni pienennystä etsin netistä mahdollisimman paljon tietoa aiheesta. Monet blogit olivat kuitenkin vanhoja ja niitä oli melko vähän. Suomi24 tai vauva palstat ei oikeen kiinnostanut, joten päätin auttaa jotain toista, joka jossain vaiheessa on minun tilanteessani. Toivottavasti tästä on hyötyä sinulle :)

Sitten itse asiaan! Olen 27-vuotias naisenalku pääkaupunkiseudulta. Rintani alkoivat kasvaa ollessani 11-vuotias. Voitte kuvitella miltä tuntui olla luokan ainut tyttö tisseillä ja isoilla sellaisilla. Joo ei kovin mukavalta. Olen halunnut rintojen pienennykseen jo 13-vuotiaasta lähtien, silloin kuppikokoni oli jo DD-F, tosin pidin tietenkin liian pieniä rintaliivejä, joten ovat voineet olla isommatkin. Tosissaan leikkausta harkitsin heti kun minusta tuli täysi-ikäinen. Hannasin kuitenkin kun ajattelin, että lapset pitää olla eka jne. No nyt olen 10 vuotta vanhempi ja lapsia ei edelleenkään ole. Päätin, että en minä voi ikuisuutta odottaa tuleeko minulle mahdollisesti joskus lapsia vai ei, vaan  päätin vihdoin toteuttaa unelmani.
Mitkä kriittiset mittani ovat sitten nyt? No liivien mallista riippuen kuppikokoni on 65-70J-K/32GG. Mitta kaulakuopasta nänniin on juuri se vaadittu 27 cm molemmissa. Oikea rintani on hieman isompi kuin vasen. BMI on 26 ja laihdutus käynnissä. Muutaman kilon haluaisin vielä pois.
Miksi sitten haluan pienennyttää rintani? Hullujen hommaahan se on, kuka nyt haluaisi pienemmät kun on luoja suonut isot! En jaksa edes lähteä kirjoittamaan minkälaiset henkiset haitat nämä rinnat on minulle aiheuttaneet. Minä olen vihannut niitä ja niiden tuomaa huomiota teini-ikäisestä lähtien. Ne ei ole koskaan olleet terhakat, pystyt tai kivat vaan jo 13-vuotiaana ne osoittivat nätisti kohti maata palvoen. Kiitos gravitaatio! Puhumattakaan ihanista venyneistä nännipihoista, jotka ovat kokoa aluslautanen.
Fyysisiä haittoja näistä minun tytöistä on myöskin. Ryhtini on todella huono, olkapäät sojottavat eteenpäin, lisäksi minulla on niin sanottu oikoryhti. Niska-hartiavaivat ovat jokapäiväisiä ja jumien vuoksi käteni puutuvat välillä. Ihan turha sitten kenenkään tulla sanomaan, että mene sinne salille, ei auta! Kokeileppa itse laittaa n. kilo molemmille puolille rintaliiveihin ja kerro sitten noin viikon päästä miltä tuntuu, alkaako ryhti hiipua? Kesällä rinnat hautoo ja rinnanalunen aukeaa välillä. Urheilu on hankalaa, vaikka käyttäisi urheiluliivejä, ne vaan pomppii mukana. Ihan kiva juttu kun itse harrastan ratsastusta… Pahin haitta näistä kuitenkin on kipu. En voi olla ilman tukevia rintaliivejä lainkaan, otan ne vaan suihkun ajaksi pois. Ilman rintaliivejä rintoihinin fyysisesti sattuu niin paljon, että en voi olla normaalisti.
Aion kertoa oman tarinani rintojen piennennyksestä ilman sensuuria, kyllä myös ne mahdolliset ikävät jutut ja jakaa ne teidän kanssanne. Kuvia mahdollisesti tulossa myös. Ensi postauksessa voisinkin kertoa, miten ihmeessä sain lähetteen ja miten pääsin leikkausjonoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti